Que é a lectura fácil?

A lectura fácil é unha forma de crear documentos

que son máis fáciles de entender.

Tamén se pode usar en páxinas web

ou guions de vídeos.

 

A lectura fácil ten en conta todo.

Por exemplo:

- O texto.

- O deseño.

- As ilustraciÓns.

 

A lectura fácil é útil para todas as persoas.

Pero, sobre todo, é útil para as personas

con dificultades de comprensión.

 

Para facer a lectura fácil,

é importante seguir unhas normas

e validar os documentos.

 

Definición oficial


Esta é a definición oficial

de lectura fácil:

Método que recolle un conxunto de pautas

e recomendacións relativas á redacción de textos

ao deseño e maquetación de documentos

e á validación da comprensibilidade dos mesmos,

destinado a facer accesible a información

ás persoas con dificultades de comprensión lectora.

Esta definición aparece na norma UNE

que agora explicamos.

 

Normas


1. Información para todos.

Son as normas europeas de lectura fácil.

Se estás comezando,

recomendámosche ler esta norma.

 

2. Norma UNE.

É unha norma española

que explica como facer a lectura fácil.

Se es profesional,

recomendámosche seguir esta norma.

Esta norma ten unha versión en lectura fácil

para profesionais da validación.

 

A norma UNE é de pago.

Pero podes consultala gratis

na páxina web Accessibilitas.

Enlace: explicámosche que é

e como funciona a páxina Accessibilitas.

 

Validación


Validar é comprobar se un documento

é fácil de comprender.

A validación sempre a fan persoas

con dificultades de comprensión.

A validación é importante na lectura fácil.

 

O logo da lectura fácil


Este logo azul é o logo europeo da lectura fácil.

Se ves este logo nunha web,

un documento ou un libro

quere decir que está en lectura fácil.

 

Publicacións en lectura fácil


Necesitas documentos en lectura fácil?

Queres ver exemplos?

Neste enlace podes ver

a biblioteca de publicacións en lectura fácil.